Åker om mindre än två dagar!


Kommenterer

Postat av: Elin

Hej! Jag kollade runt lite på sökningar på valD, för ska nämligen dit om några veckor. Men har samma problem som dig, har inte åkt på 5 år men alla jag ska åka med verkar vara proffs, hur gick det när du åkte? Kom du snabbt in i de? Vore väldigt tacksam för svar! :) Kram

Svar: Hej! De andra var ju RÄTT mycket bättre, men bara man har lite självdistans och inte gnäller är det inga problem :) Jag har inget emot att åka själv, men mina kompisar ville promt hålla mig sällskap, så de fick ju vänta in mig en del... Dessutom hade jag bara åkt i Sverige och Norge innan och backarna är tio meter så långa så förbered dig på rejält med mjölksyra!
Första dagarna körde jag bara störtlopp men efter att ha råkat nocka en stackars kille som började blöda näsblod så fick jag börja svänga.. Hu, vad jobbigt! Gick inte fort, såg inte snyggt ut, men det gick! Det finns många blå, långa backar som är riktigt fina och är det bara inte isigt går det att ta sig ner för de röda med. De svarta vågade jag inte testa och när vi varit på afterski länge och kompisarna ville åka svart backe hem så gled jag ner i gondolen istället.

Och ett tips är, om du råkar ta den högsta liften upp mot Mt Blanc och får panik för att du inser att det bara finns röda störtlopps backar ner (försökte ta liften tillbaka ner med det fick man dessvärre inte) så finns det en jättefin, megalång blå backe förbi en alpskö bara man överlever den första lilla störtloppsbiten! Har aldrig varit så lättad, haha.

Hoppas du får roliga dagar, glöm inte hjälmen och drick mycket öl! :)
Sally

2014-01-05 @ 11:54:27

Kommentera inlägget här ↓

Lämna gärna en kommentar så svarar jag så fort jag kan :-)

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)


Bloggadress/hemsida:


Kommentar:

Trackback